Traductor [translator]


divendres, 29 de juny del 2012

-Ego


És difícil situar el punt en que allò que ens molesta o no ens agrada parteix de que realment sigui molest o incòmode, o de si en realitat ens provoca un sentiment intern de confusió. Si “aquella actitud” o “allò”, o “el que m’han dit”, és realment ofensiu, o si em sento ofès jo perquè altera la meva seguretat o contradiu la imatge que jo tinc de mi mateix. Amb el perill sempre de tenir una imatge d’un mateix massa engrandida o massa petita. Perill d’enganyar-se un mateix o voler enganyar els altres amb una disfressa ben elaborada que ni sap, ni diu res bo de qui la porta; només de les seves pors, ambicions, neguits i enveges. Perill de no saber mesurar un ego que no és bo ni dolent,  sempre que estigui en la seva mesura; per no fer por ni pena, per no esclafar al del costat, i poder viure la vida amb dignitat, confiança i entusiasme.

2 comentaris:

  1. Hola Manel, Freud define el ego como (YO),sólo tiene dos letras, una menos que EGO, pero la misma fuerza. El ego en su justa medida hace que nos valoremos ante los demás y sobretodo ante nosotros mismos.
    Un abrazo desde mi paraíso terrenal.
    Rosa.

    ResponElimina
  2. Recibo tu abrazo y te envio otro, apreciada Rosa. Creo que el ego , en cierta forma , es cómo un relog de sol que dirige nuestra sombra marcando diferentes aspectos de nuestra personalidad; si el relog está bien ajustado, marca bien la hora, y sinó, marca cualquier otra cosa en qualquiera otra dirección. Muchas gracias por tus palabras Rosa.

    ResponElimina